"KEBAJIKAN ANDA KOMITMEN KAMI"

Kami berjanji untuk memberi perkhidmatan berkualiti dengan mesra dan berintegriti berlandaskan teras utama iaitu perlindungan, pemulihan, pencegahan, pembangunan dan pengintegrasian bagi kumpulan sasar seperti berikut.

Kanak - KanakOrang Kurang UpayaKeluargaWarga TuaOrang PapaSukarelawanBencana

Pengumuman

* Pendaftaran Kad OKU boleh dilakukan dimana-mana Pejabat Kebajikan Masyarakat yang terdekat dengan anda. *

* JKMNPP dalam proses pembangunan semula laman web ini. Harap Maklum *

Warga Tua & Keluarga

1. Kemasukan Ke Institusi Warga Tua / Rumah Ehsan
  • Keputusan permohonan kemasukan ke Institusi Warga Tua / Rumah Ehsan dimaklumkan dalam tempoh tidak melebihi 2 bulan daripada tarikh permohonan yang lengkap diterima.
2. Bantuan Kewangan
2.1 Bantuan Orang Tua ( BOT )
    • Keputusan permohonan Bantuan Orang Tua dimaklumkan dalam tempoh tidak melebihi 30 hari daripada tarikh permohonan yang lengkap diterima..
3. Kaunseling dan Psikologi
  • Keputusan permohonan mendapatkan khidmat kaunseling dan psikologi dimaklumkan dalam tempoh tidak melebihi 5 hari daripada tarikh permohonan yang lengkap diterima.
  • Intervensi Krisis dikendalikan dalam tempoh 24 jam dari masa kes itu diterima.
  • bpa
  • ezi2
  • hrmis
  • ism
  • jkm
  • jpw
  • ksn
  • lppkn
  • msc
  • mygov
  • myid
  • niew
  • pdk
  • smoku
  • spr
  • sprm
  • ykbj