• banner1
  • sis
  • 5S WALL

"KEBAJIKAN ANDA KOMITMEN KAMI"

Kami berjanji untuk memberi perkhidmatan berkualiti dengan mesra dan berintegriti berlandaskan teras utama iaitu perlindungan, pemulihan, pencegahan, pembangunan dan pengintegrasian bagi kumpulan sasar seperti berikut.

Kanak - KanakOrang Kurang UpayaKeluargaWarga TuaOrang PapaSukarelawanBencana

Berita Terkini

  • 1
  • 2
Prev Next

Berita Terkini

24-11-2017 Hits:770 Berita Terkini Super User - avatar Super User

Program bayaran I-Sejahtera dan Khairat kematian bagi tahun 2017 fasa ke-2 bermula pada 25 hingga 30 November 2017. Bayaran di buat di Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah Seb. Perai Selatan

Read more

Taklimat Penyelarasan

23-02-2017 Hits:1797 Berita Terkini SAIFUL AZWAN BIN SHAARI - avatar SAIFUL AZWAN BIN SHAARI

Taklimat Penyelarasan

  Majlis Tilawah Al-Quran Dan Pertandingan Nasyid Peringkat Kebangsaan Kali Ke-40, JKMM Tahun 2014M/1435H Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Pulau Pinang akan menghantar Kontinjen yang dianggotai oleh kakitangan jabatan, penghuni institusi-institusi JKMNPP serta Klien-klien...

Read more

Pengumuman

* KENYATAAN SEBUTHARGA : PERKHIDMATAN PEMBERSIHAN KAWASAN SEKOLAH TUNAS BAKTI TELOK AIR TAWAR

* Pendaftaran Kad OKU boleh dilakukan dimana-mana Pejabat Kebajikan Masyarakat yang terdekat dengan anda. *

Program

kauseling  PROGRAM MOTIVASI ''SAYA REMAJA BERKUALITI''

Bengkel Majlis Perwakilan Kanak-Kanak Zon Utara 2013

TARIKH : 5 – 6 JUN 2013

TEMPAT : RAINBOW PARADISE BEACH RESORT

BIL. PESERTA : PESERTA SERAMAI 44 ORANG KANAK-KANAK DARI PULAU PINANG, KEDAH DAN PERLIS

 

Bengkel Majlis Perwakilan Kanak-Kanak Zon Utara 2013 (2)

TARIKH : 5 – 6 JUN 2013

TEMPAT : RAINBOW PARADISE BEACH RESORT

BIL. PESERTA : PESERTA SERAMAI 44 ORANG KANAK-KANAK DARI PULAU PINANG, KEDAH DAN PERLIS

 

PROGRAM KARISMA (GEMPUR KARISMA DAN KEMBARA KARISMA) PERINGKAT JABATAN KEBAJIKAN MASYARAKAT NEGERI PULAU PINANG

Program ini akan melibatkan agensi dibawah KPWKM (Jabatan Kebajikan Masyarakat, Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga, Jabatakan Pembangunan Wanita) dan agensi-agensi lain dibawah inisiatif National Blue Ocean Strategy (NBOS). Aktiviti yang dijalankan adalah gotong-royong dan Program Khidmat Bantu Di Rumah (Home Help Services), perkhidmatan pemeriksaan kesihatan, pameran perkhidmatan agensi-agensi, ceramah 'Karisma Keluarga", taklimat pengurusan kewangan keusahawanan dan Penyampaian Bantuan KAR1SMA.

 

Roadshow Pengurusan Pemberian Bantuan Kewangan Kerajaan Kepada Penubuhan Sukarela Kebajikan Zon Utara

Pada 9 April 2013, Roadshow pengurusan pemberian bantuan kewangan kerajaan kepada penubuhan sukarela kebajikan zon utara telah diadakan bertempat di Dewan Produktiviti MPC Kepala Batas, Objektif program adalah untuk membentangkan laporan penemuan Jabatan Audit Negara ke atas Pengurusan pemberian kewangan kepada PSK dan membentangkan garis panduan pemberian bantuan kewangan kepada PSK tahun 2013. Jumlah peserta yang terlibat adalah seramai 160 orang.

Bengkel Pemahaman Dan Pemantapan Pengurusan Kes Akta Anti Pemerdangangan Orang 2007

Bengkel ini telah dilaksanakan di Hotel Royal pada 3 Mac 2013 telah dihadiri seramai 15 orang pegawai kes kanak-kanak.

Tujuan bengkel ini adalah untuk membantu para pegawai dalam menyediakan Laporan yang berkualiti.

Operasi Menyelamat Pengemis dan Kuturayau

Operasi  telah diadakan pada 19 mac 2013 di sekitar KOMTAR, Lebuh Chulia, Masjid Kapitan dan Persiaran Gurney.

Operasi ini melibatkan 15 pegawai dari Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Pulau Pinang dan 6 orang Anggot Rela.

Dalam operasi ini JKM telah berjaya menyelamat seramai 10 orang pengemis dan kuturayau dimana 7 lelaki dan 3 wanita

manakala seorang daripada lelaki tersebut memegang Kad UNHCR. Daripada operasi tersebut 7 orang telah dibawa ke

Rumah Seri Kenangan Bidong manakala 2 lagi dikembalikan kepada keluarga dan seorang pemegang Kad UNHCR diserahkan

kepada pihak Imigresen.

Pencapaian Piagam Pelanggan

 

BULAN JUN 2013

Pencapaian Piagam Pelanggan dipaparkan mengikut setiap bulan mengikut ketetapan yang telah ditetapkan

Pencapaian Piagam Pelanggan Bagi Bulan Julai 2014

 

BULAN JULAI 2014

Pencapaian Piagam Pelanggan dipaparkan mengikut setiap bulan mengikut ketetapan yang telah ditetapkan

  • bpa        hrmis        msc        mygov        ksn        myid        spr        sprm        ykbj        pdk

  • jpw        lppkn        ism        niew